Бруклінський Міст

   Бруклінський міст через протоку Іст-Рівер - один з найвідоміших мостів Нью-Йорка, що з'єднує найважливіші міські райони - Бруклін і Манхеттен. Це один з найстаріших підвісних мостів Сполучених Штатів довжиною тисяча вісімсот двадцять п'ять метрів, що до 1903 року робило його найдовшим мостом такого типу на світі. Крім того, Бруклінський міст - перший у світі, при будівництві якого використовувалися сталеві троси. Основний його проліт через Іст-Рівер має довжину 486,3 метра.


 


     Назва Бруклінський міст за цією спорудою було офіційно закріплено в 1915 році, хоча вперше це ім'я було використано ще в січні 1867 року в міському виданні Бруклін Дейлі Ігл (Brooklyn Daily Eagle). Також в XIX столітті в ходу були імена Нью-Йоркського і Бруклінського моста і Моста Іст-Рівер.

    Міст проектувався видатним американським інженером німецького походження Джоном Роблінг, на рахунку якого такі цивільні споруди, як підвісний міст Уейко в Техасі, підвісний міст Роблінг в Цинцинаті, делаверських Акведук Роблінг в Локваксене та інші. У проекті Бруклінського мосту він застосував нововведення, вирішивши використовувати сталеві троси, у фортеці яких в ту пору було багато сумнівів. Однак інженер вніс пропозицію гальванізувати сталеві канати, що дозволило їм уникнути корозії і продовжувати підтримувати дорожнє полотно моста донині. Крім того, інженеру пощастило, що створені ним відкриті міцні зв'язки тросів були піддані сильним вітряним навантажень. А, наприклад, використання діагональним тросів від веж до самого полотну було зовсім не обов'язково. Сам Роблінг не дожив навіть до початку будівництва моста в 1870 році - він помер в 1869 році, але його справу продовжив син Вашингтон Роблінг з дружиною Емілі Уоррен Роблінг. Імена саме цих трьох людей можна виявити на пам'ятній табличці моста.



     На сьогоднішній день міст включає в себе шість смуг для автомобілів, а також широкий тротуар посередині моста, розташований в декількох метрах від проїжджої частини. У різний час по мосту ходили тролейбуси і трамваї, сьогодні ж він закритий для громадського транспорту.